A tanácsadó ipar jövője Olaszországban

Az olasz tanácsadók a két éve tartó stagnálás ellenére továbbra is bizakodóak, hiszen tudják, hogy a vállalatoknak a jövőben is szüksége lesz külső segítségre amikor újrastruktúrálást szerveznek, illetve ha folyamatosan lépést akarnak tartani a globalizáció kihívásaival.

[wp_ad_camp_1]

Végeredményében az elkövetkezendő évek pozitív képet festenek a tanácsadói piacon azok számára, akik képesek átvészelni a stagnálás időszakát. „Nem annyira vészes a helyzet, mert igaz hogy a nagy cégek csökkentették kiadásaikat, de a tanácsadásnak jelentős piacot kínáló kis- és középvállalatok némileg kompenzálták ezt.”- mondta Giovanni Cagnoli a Bain&Company ügyvezető igazgatója, amely 2002-ben a 350 tanácsadójával, mint legtöbb főt foglalkoztató cég, megelőzte a McKinseyt a stratégiai tanácsadói piacon. (A piac ezen szegmensét egyébként olyan nevek képviselik Olaszországban, mint : Boston Consulting Group, At Kearney, Booz Allen Hamilton, Value Partners és a Roland Berger)

Ha már a nagy cégeknél tartunk, Robert Crapelli a 285 fős At Kearney igazgatója a jövő piacát alapvető változásokkal tarkítva látja: „A stratégiai és vezetési tanácsadás továbbra is felmenőben van, és a közszféra oldaláról is egyre nő a kereslet.” Az előbbi növekvő szerepét az magyarázza, hogy mind több vállalatnak van szüksége az élesedő versenyben magasan kvalifikált külső szakértőre egy-egy jól meghatározott területen. A jövőben a folyamatosan változó környezet miatt a kisvállalatok növekvő igénye is prognosztizálható e szektorban. Következésképpen a verseny intenzitása várhatóan nem fog csökkeni a tanácsadók oldaláról sem. A legtöbben valószínűleg igyekszenek majd minél egyedibb szolgáltatást kínálni a potenciális ügyfeleiknek.