Hogyan igényelhető az Európai Utasbiztosítási Kártya?

Az Európai Utasbiztosítási Kártya tulajdonképpen bármely megyei kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervénél igényelhető azon személyek számára, akik jogosultak a magyar egészségügyi szolgáltatásokra. 2009. január 1-jétől már postai úton is be lehet nyújtani az igénylést.

[wp_ad_camp_1]

Az Európai Utasbiztosítási Kártya kiadása első alkalommal térítésmentes, tehát ha megsemmisül, megrongálódik, elvész vagy ellopják, akkor az igazgatási szolgáltatási díj már fizetendő. A Kártya személyesen vagy meghatalmazott személy által az egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerv ügyfélszolgálatán igényelhető. A személyes igénylés esetében a Kártyát a helyszínen azonnal elkészül és át is vehető. Postai úton történő igénylésnél az igénylőlap beérkezését követően megközelítőleg 30 nap elteltével kaphatja kézhez a Kártyát.

Az Európai Utasbiztosítási Kártya kiadásához szükséges dokumentumok a személyazonosságot igazoló okmány, a TAJ számot igazoló okmány, valamint nem rendezett biztosítási jogviszony esetén a jogosultságot bizonyító okmányok. Ezen okmányok lehetnek az eredeti munkáltatói igazolás, egyéni vállalkozói igazolvány, nyugdíjas igazolvány vagy nyugdíj megállapító határozat, az iskola által kiadott hallgatói jogviszony-igazolás, a Munkaügyi Központ által kiállított határozat, gyed-en vagy gyes-en lévő esetén az ellátás folyósításáról szóló igazolás, 0-14 éves esetén: lakcímkártya és TAJ kártya, 14-18 éves esetén: személyi igazolvány, lakcímkártya és TAJ kártya.

A fenti említett okmányokat az illetékes szervek másolatban is elfogadják, valamint a jogosultságot igazoló dokumentumok eredeti példányának bemutatása sem szükséges. Tudni kell, hogy nagykorú személy helyett csak eredeti meghatalmazással járhat el más személy, méghozzá géppel írott meghatalmazás felmutatásával amikor 2 tanú aláírása is szükséges vagy az ügyfél által saját kezűleg írott meghatalmazással.