Mikor kell kicserélni az elektródákat?
A benzines gépjárművekben a motor által beszívott üzemanyag-levegő keveréket a gyújtógyertya gyújtja be. Amikor a motor a sűrítési ütem végére ér, akkor egy gyertya elektródái között szikrát képez egy kisüléssel. Na, de hányszor képes erre a gyújtógyertya és a gyertya elektródái meddig bírják?
A gyújtógyertya elektródái kapcsán bővebb információkért klikk ide! A gyújtógyertya központi szerepet tölt be a gyújtás során, enélkül nem lehetne beindítani az autót. Annak ellenére, hogy milyen fontos szerepet tölt be az autóban, igazán egyszerű felépítéssel rendelkezik. Egy házrészből áll, a középen végigfutó elektródából, valamint az elektróda körüli kerámia szigetelésből. Több gyertyatípus is létezik, a különféle motorokhoz más és más típus szükséges. Azt, hogy az adott motorhoz milyen típusú gyújtógyertya szükséges, az autógyártó határozza meg. Vannak hideg és meleg gyújtógyertyák. A hideggyújtógyertya nagyobb hőelvezetéssel rendelkezik, míg a meleg gyújtógyertya kisebbel. Ha gyújtógyertya vásárlásra kerül a sor, akkor ezt mindenképp figyelembe kell venni. Továbbá azt is, hogy az autóba illő alkatrész milyen méretekkel rendelkezik.
Fontos az elektróda anyaga, a gyertya hézag, a menet hossz és a kulcsnyílás mérete. Ezeket a kritériumokat egy erre a célra kialakított táblázatban könnyedén ellenőrizni lehet. Ahhoz, hogy pontosan tudni lehessen a gyújtógyertya várható élettartamát, tisztában kell lenni azzal, hogy a közép elektróda milyen anyagból készült, ugyanis ez nagy mértékben befolyásolja az alkatrész csereperiódusát. Abban az esetben, ha semmiféle problémát nem tapasztal az autóban, például teljesítményromlást, gyújtáskimaradást, akkor is érdemes húsz-huszonötezer kilométerenként ellenőrizni a gyertya állapotát és szükség esetén kicseréltetni!