A fékhiba gyakori okai
Az autó minden alkatrésze tönkre mehet, és ez alól nem kivétel a fékrendszer sem. Ennek megfelelő működésére mindig szükség van, hisz meghibásodása miatt szokott a legtöbb közúti baleset előfordulni.
[wp_ad_camp_1]
A fékek meghibásodása egy fokozatos folyamat, nem az egyik napról a másikra történik. Ezek hibáját, ha nem hagyjuk ki az autó karbantartási folyamatait, észre vehetjük, ezenkívül a fék ezt zajokkal is jelzi, amik szintén figyelmeztethetőek lehetnek. Ezért minden észrevételünket, érdemes megosztani a szerelővel. Az egyik legegyszerűbb fékhiba, amikor a fékerő teljesen elveszti erejét. Ilyenkor a fékbetétek csak félerősségű ellenállást mutatnak a fékpedál lenyomásakor, vagyis megnő a féktávolság. Ez már egy biztos jele annak, hogy meghibásodott. Azonnali ellenőröztetésével elkerülhetjük az olyan esetleges rossz helyzeteket, hogy nagy sebességgel közeledünk egy kereszteződés felé, és a fékpedál lenyomása, semmi választ nem ad.
A fékrendszer nem megfelelő működéséhez, nagyban hozzájárul a kevés fékfolyadék. A fékhengerben létrejövő mozgás alapján, a fékfolyadék benyúlik a féknyeregbe, dugattyúkra, vagy a dobfékekre. A fékbetétek is lényegesek, hisz ezek a rotor mindkét oldalát összenyomják, ezáltal lassul, majd áll meg az autó. A tengelykapcsolók jó működése is fontos, melyek a helyükön tartsák a fékbetéteket, és a dugattyúk mozgását használják azok aktiválására. Mindezek mellett a fékhengerek, a kerékagy és a dobfékek állapota is hozzájárul a fékezés minőségéhez, ezért ezekről sem szabad megfeledkeznünk, ha tökéletes fékrendszerrel akarunk rendelkezni.